منتدى علوم المنصورة
الاجازه والايام الحلوه Ezlb9t10

منتدى علوم المنصورة
الاجازه والايام الحلوه Ezlb9t10

منتدى علوم المنصورة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى علوم المنصورةدخول

اهلا بك يا زائر لديك 16777214 مساهمة

descriptionالاجازه والايام الحلوه Emptyالاجازه والايام الحلوه

more_horiz
الحمد لله خلصنا امتحانت وتعبنا وباذن الله ربنا هيوفقنا ويجزينا خير .وبدات الاجازه بس قبل ما ابدا معاكم الاجازه هرجع للايام الامتحانات شويه وهوضح انا مين شويه انا فى قسم جولوجيا المستوى الاول بجد انا الوحيد من الطلبه كان نفسى الامتحانات متخلصى ولا ناخد اجازه تعرفوا ليه لان اول احب الامتحانات علشان اجمل بنت فى الدنيا بتمتحن جمبى (ا س ع)مش ببالغ هى والله كارينا كابور بجملها وعينها من اول يوم شفتها معايا فى القسم فى الترم الاول كان نفسى اقولها بحبك بس كنت متردد علشان هى محترمه جداااااااا وكنت خايف من ردها فعلشان كده لحد دلوقتى مقولتش ليها بحبك ويخسارا خلصت الامتحانات من غير كلام والاستفاده نظرات فقط بس اجمل نظرات من اجمل بنت .والان نبدا الاجازه ممكن كل واحد مرتب للاجازه بشكل فى دماغه منهم النت والفيس والشات ومنهم المصيف ومنهم السفر ومنهم ومهنم ................كتير اوى بس نستفيد منها فى شئ يفدنا ويفيد الناس انا عن نفسى فيه مشروع بيتعمل فى القريه هشارك فيه منه اخدم البلد بتاعتى ومنه اقدم خير وباليلل مع اصحاب سهر وشات وفيس برده واكيد هيبقى مصيف بس مش هيبقى فيه سفر وانتم هتعملوا ايه فى الاجاز ؟ ياريت تفكروا صح وممكن كل واحد يرد ويقولى هيعمل ايه فى الاجازه وممكن فكرته تكون احسن نستفيد منها ونفذها يالا هنستفيد ازاى قولوا ياعلماء المستقبل

descriptionالاجازه والايام الحلوه Emptyرد: الاجازه والايام الحلوه

more_horiz
الحمد لله ان الامتحانات خلصت وان شاء الله النتيجه تطلع حلوه
انا كاااااااااان نفسى الامتحانات تخلص بسرعه جداااا لانها مش لطيفه خالص الترم ده وكنت تقريبا مش بنام من القلق
هو الحب مشاعر جميله بس متهيألى احنا فى سنه اولى يعنى مش يبقى حب
ممكن اعجاب لانك ببساطه معجب بجمالها يعنى الحب بيقى من الشخصيه مثلا ومواقف شفتها
مش من مجرد الشكل بس ....وبعدين كويس جدا انك مقولتش حاجه عشان لو كنت بتحبها بجد زى ما بتقول بلااااااااش
تحرجها.......لو بتحبها بجد عمرك ما هتقبل انك اى حد يقول كلمه مش تمام عشان كلمتها وما اكثرهم
ولو كنت قولت ليها ايه الفايده؟
ده رأيى
نيجى للاجازه
اولا انا حجزت دوره الكمبيوتر دى وهروح اخدها ان شاء الله
عندى شويه افراح لقرايبى واصحابى هحضرها ان شاء الله
وممكن اصيف وممكن لأ حسب الظروف
وعايزه احفظ قران فى الصيف كده ودى هدف عندى الصيف ده ان شاء الله
وهزور قرايبى واخرج مع اصحابى واقعد على النت
وطبعا هوايتى الرسم...رسم البورتريهات خصوصا.....والقراءه
دى تقريبا خطه الاجازه
وبالتوفيق للجميع [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

more_horiz
جيومان مشاركة وكلام لطيف منك وياريت الكل يشارك فيه

أولا نصيحة من أخوك الكبير بلاش تستعجل في حكاية الحب دي خصوصا وانت لسه في أول سنة حتى لو في ثاني أو ثالث سنة
لأن زي ماقالت الأخت لؤلؤة انه مجرد اعجاب وبس

اتبسط بقى في الأجازة وكل أما تروح مصيف ابقى احكي عملت ايه فيه لأني طبعا بعيد عن مصر ومش هاجي في الأجازة

وعيش ياعم

انا هقضيها هنا على سواحل المنطقة الشرقية في الجبيل والخبر وخميس وجمعة في البحرين
مع شوية أفراح
ورمضاااااان جميييييل أوي هنا والله ده اللي قاعد علشانه خصوصا ان بقالي 8 رمضانات مقضيهم في مصر

وربنا يسعد الجميع

more_horiz
اولا \ هرد على لؤلؤه بجد انا معجب ببرنامج الاجازه بتعتك وبذات حفظ القران دى فكره نرفع لكى فيها القبعه دى بالنسبه للاجازه اما كلامك فى الاول هقولك وتردى انتى انتى بتقولى يمكن اعجاب هقولك انتى مثال مثلا لو انتى دخلتى محل ملابس وكان فى خيال حاجه معينه وكل مره تشترى وماتجبيش الحاجه دى علشان مش لاقيها وفجاه دخلتى مره لقيتى الحاجه دى هيكون رد فعلك ايه ده الى حصل معايا لما شفتها مش اعجاب دى خيالى وتصميم الشئ فى الخيال شوفى او احسبى مدى حبى لحلمى وخيالى بس فى الاخر انا اقتنعت بفكرتك ونصحتك ومش هقولها دلوقتى خالص علشان نفسى احافظ عليها وانا ضفتها لاحلامى الازم اوصلها باذن الله
ثانيا\هرد على اخويا الكبير والله بجد انا حاسس احساسك دلوقتى وانت بعيد عن مصر بلدنا ام الدنيا وعلشان كده باذن الله كل حاجه عملها هعملك معايا هصيف هصيفلك معايا وهفرحك هفرحلك وكل حاجه هعملها هعملك بس طبعاااا الحاجه الاحسن بس وانا مبسوط جدااااااااا بالنصيحه بجد وشكرا على الرد

more_horiz
ربنا يبارك فيك يا جيومان

more_horiz
مشاعرك ممكن تكون حلوة ورقيقة منك بس انا مع لؤلؤة فى ردها على الموضوع دا لان مش منطق انك تحب انسانة لمجرد شكلها طيب كويس انها صادفت معاك وطلعت والحمد لله بنت كويسة زى ما قولت ومؤدبة
طيب فيه غيرك كتير ممكن يحصله كدةويحب واحدة لمجرد شكلها بس .واكيد انت شايف وعارف

انت لسة فى سنة اولىواكيد لما كنا فى اولى كان تفكير معظمنا زيك كدة ودا مشاعر اكيد حلوة وراقية منك اجل الموضوع

شوية
وربنا يوفقك ويحققلك كل اللى يتتمناه
..
بالنسبة للاجازة بقى انا هروح اصيف اسبوع كدة على السريع من يوم الخميس وفى نفس الوقت عندى تدريب فى الصيف يعنى هفضل اروح الكلية برضه شفت كدة فى الدنيا ..يارب تبقى احلى اجازة لينا كلنا

more_horiz

سلام عليكم
اهلا بيك يا مان
منور المنتدي و دا واحد جديد من اشبال القسم يضاف الي اللائحة

ايه يا مان
هما دايما كدا بتوع جيولوجيا حبيبة
المثل بيقول خد النصيحة من مجرب و لا تخدها من حكيم
صدقني انا كنت زيك كدا في اول سنة و كنت انقح منك بمراحل بس بجد كلام لؤلؤة و الاستشاري صح مية المية دا مجرد اعجاب و في تالتة او رابعة ممكن تبقي تشوف بقي لو ربنا كتبلك انك تكون معاها او لا
و بعدين يا راجل دا دفعتكم بسم الله ما شاء الله ممتازة
امتحانات ايه اللي بتكلم عليها دي زي العسل د احنا بنحلها و احنا واقفين تسالي بالنسبة لامتحانتنا "بتاعت اولي"
بكرة تبقي مكاني و تشوف دكتور زي د.فريد مكروم
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] او شعبان مشعل او اي حد تاني هتعمل ايه
يا بني انتم في نعيم اولي دي جنة و يا ريت تدوووووووووم

اما برنامج الدراسة ....اقصد الجنازة .........يوووه الأجازة
هيكون كالتالي
ندور علي شغل
نحاول نختم القرآن قدر المستطاع و اكمل حفظ الأجزاء الباقية منه
و احاول ادور علي كتب جديدة ......... يعني اشغل نفسي في حاجة مفيدة
المصيف غير مرجحة الفكرة دي
اخلص اكبر كم من الدورات ICDL و ما الي ذلك
دا تقريبا برنامج الأجازة
و احاول استرخي شوية لأن بصراحة الترم دا مووووووووووووت
دا كل حاجة و يمكن يجد جديد و لا تعلم
سعيد بالتعرف علي فرد جديد من برنامج الجيولوجيا
و ياريت نتقابل في الكلية احب اتعرف عليك
سلااااااااام

more_horiz
انا اقتنعة بالراى الصائب وهو رئيكم وانتى الاحسن فى التفكير وشكراااااااا جدااااااااااااا على النصيحه الجميله دى ده اولا ثانيا هرد على صديقى فى القسم اليوم وغدا باذن الله زميلى فى العمل هرد على الامتحانات الامتحانات بتاعتكم السنه الى فاتت اسهل بكتير من امتحانات السنادى بجد وشوفها وقارن وكفايه امتحان الفزياء والكيمياء الى الدكتور ماشرحشى مسائل طول السنه وجاب كل الامتحانات مسائل وجولوجيا ماده القسم كلها استخدمات ياعم والله امتحانتكم اسهل بس بجد الحمد لله وانا بجد نفسى اتعرف عليك ابعتلى رساله خاص فيها وساءل الاتصال بيك بس اكيد انت شفتنى علشان كانت صلتى بالفرقه التانيه اكير من دفعتى واكيد باذن الله هنبقى اصحاب وزمايل

more_horiz

شكرا يا صاحبي على الموضوع
بالنسبة للحب و الكلام ده فانت عارف رأيي
ومش هزود في الكلام ده تاني
بالنسبة للاجازة
خلصت الامتحانات وسافرت على طول
وان شاء الله
هقضيها في اكمال الحصول
ICDL على
و كمان ناوي اصمم لي موقع او منتدى لسه مش محدد
وان شاء الله تشوفوه