منتدى علوم المنصورة
حديث من القلب Ezlb9t10

منتدى علوم المنصورة
حديث من القلب Ezlb9t10

منتدى علوم المنصورة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى علوم المنصورةدخول

اهلا بك يا زائر لديك 16777214 مساهمة

descriptionحديث من القلب Emptyحديث من القلب

more_horiz
اولا وبدون مقدمات على فكرة انا اتردت كتير انى اكلمكم فى الموضوع ده ولكن الموضوع مهم يلا نكلم من قلبنا وبجد انتوا عرفين ان عيزه اسالكم سوال هل استعديتوا للقاء الله انا عرفه انكم استغربتوا لكن هتستغربوش انا جايه انهرده احكلكم حكايات حققية عشتها انا شخصيا اناكان معايا فى الاعدادى زمايل كتير اولاد وبنات وبعد كده كان لى زميل قدراته الدراسيه متوسطه دخل دبلوم تجاره ولكنى سمعت منذ ثلاث شهور ان زميلى هذا اصيب بالسرطان وليعوذب بالله ثم توفى دى حكايه والحكايه الثانيه كان معانا زميل اخر فى الثانوى ودخل كلية تجارة وقد سمعت منذ شهر واحد انه توفىفى المصيف اضن انكم بتسالوا دلوقتى هى بتقولنا ليه الكلام ده هى عيزه تزعلنا ولا ايه بل لا والله ولولا حبى لكم ما قلت هذا الكلام ولكنى تخيلت اننى انا من توفى وانى الان واقفه بين يد المولى سبحانه وتعالى هل استعديت لذلك هل رتبت امورى هل استعديت للقاء الله فاصابتنى حاله من الرعب لا توصف قط مهما قلت لكم ولكنى حبيت ان اشركم معى لان بجد الموضوع مهم ياريت علشان خطرى كل واحد فيكم يقول رئيه لكى يستفيد الجميع

descriptionحديث من القلب Emptyرد: حديث من القلب

more_horiz
بجد انا بشكرك علي كل موضيعك لاني معجب بموضيعك دي كلها وموضيعك اكبر دليل علي نقاء شخصيتك

more_horiz
الف شكر على الكلام الجميل ده giver giver giver

more_horiz
انا مش عاوزه اكدب عليكى يا هبه
والله انا بجد بفكر فى الموت كتيييييييييييير جدا
يمكن فى كل وقت
وبجد بتنتابنى حاله زعر فظيعه من مجرد التفكير
احنا مهما عملنا مش هنقدر نحس اننا راضيين عن نفسنا
انا عن نفسى لما بصلى بحس انى مش راضيه عن نفسى بسبب شرودى فى الصلاه
وبخاف ان الصلاه متتقبلش
بس غصب عنى
ولما بقرا قران مش برتل واكيد الترتيل ليه اجر
وهكذا فى كل حاجه بعملها بعاتب نفسى لانى مش راضيه عنها
بس الحمد لله انا احسن من غيرى كتير
وربنا غفور رحيم
الحمد لله
وربنا يهدينى ويهدى كل المسلمين

more_horiz
على فكره يا دعاء كلنا كده والله لان النسان بطبعته بيحب الاحسن وشعورك ده بعدم الرضا ديما هيدفعك لفعل الاحسن %* لكن الله كريم اوى غافر الذنب وقابل التوبه ((اللهم لا تعاملنا بعدلك وعاملنا برحمتك)) giver
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد